Maska produktu

10. března 2018 v 12:02 | mE3w |  Téma týdne
Téma týdne: "Maska" mně inspirovalo k tomu, abych rozpracoval téma předchozí.

Představte si že mE3w se stala značkou. Produkt, který hodlám prodávat, je přípravek na mytí vlasů. Potřebuji produkt prezentovat a prodat. Za tímto účelem sem sestavil dva týmy. Zadání se liší ve dvou zásadních požadavcích.

Tým A: Šetři kde se dá!
Tým B: Buď maximálně kreativní!

Pojď se se mnou podívat, jak se týmům vedlo.


Produkt


Tým A
Rozhodl se zředit produkt vodou. Je předci logické že šampon se ředí vodou. Když jej zředíme, už před prodejem a ne až ve sprše, dostaneme více produktu. To se může později hodit.

Tým B
Ponechal produkt v původním stavu. Zatím žádná kreativita.


Lahvička


Tým A
Oslovil výrobce lahviček na šampony a vybral si vhodnou, sériově vyráběnou, lahvičku na šampon. Nejlevnější možné řešení. Proto, že produkt naředil, musí objednat více lahviček a dostane i množstevní slevu.

Tým B
Rozhodl se navrhnout originální lahvičku. Jednoduchou asociací "vlasy - hlava" postupně vytvořil lahvičku ve tvaru známe a specifické hlavy. Je jasné, že se lahvička musela vyrábět na zakázku a rozhodně nebyla levná.


Obal


Obal nemusí plnit pouze funkci ochrany produktu. Lze jej chápat i jako plochu určenou k převyprávění příběhu.

Tým A
Aby co nejvíce ušetřil, opatřil produkt pouze "košilkou" přes víčko. Omezená plocha by měla postačit na zdělení toho nejdůležitějšího. Barevnost omezil pouze na 2 barvy a nebude využívat žádné zušlechtění materiálů.

Tým B
Obal pojal jako prostředí, ve kterém produkt vystupuje jako určitá dominanta. Hodlá na něm rovněž prezentovat příběh. Kromě barevného řešení, uvažuje i nad vhodným využitím speciálních materiálů.


Příběh


Příběh je nejdůležitější části masky produktu. Má nám odpovědět na jednoduchou a logickou otázku. "Proč si to mám koupit?"

Tým A
Toto zboží je za výhodnou cenu a když koupíš hned, tak dostaneš 2x tolik.

Tým B
Každý úspěšný příběh produktu je potřeba "okořenit" vyváženou směsí dobrodružství, tajemna, exotiky, romantiky, jedinečnosti a exkluzivity. V dnešní době je čím dál více oblíbená přísada zvaná ekologie. Víc než žádoucí je aby příběh docílil "WAW" efektu, neboli chcete šokoval a tím podpořil i své virální šíření.

Pokusme se takový příběh vytvořit.

Tým vědců, který už léta provádí výzkum na Velikonočním ostrově (Rapa Nui), objevil další podivnou anomálii. Pod jednou ze záhadných soch prostupuje na povrch vláha, která neobvyklým způsobem mění okolní ekosystém. Mění barvu hornin a vytváří na nich malé krystalky. Na tomto místě a všude kolem rostou, jinde tak vzácné, čtyřlístky.

"Celá scenérie je nejúžasnější při úplňku. Socha se třpytí v Měsíčním svitu, jako by byla ze zlata a pod ní nespočet čtyřlístků. Ten pohled mně naplnil nekonečným štěstím."

Říká, s úsměvem na rtech, jeden s členů týmu.

"V našich laboratořích se nám povedlo izolovat látku, kterou jsme pojmenovali mE3w."
"Dalo by se s trochou nadsázky říct, že máme elixír mládí a štěstí v jednom."
"Prozatím nejsme schopni látku uměle vyrobit, pouze ji izolovat z přírodních zdrojů."
"Určitě jednáme i o možnostech komerčního využití"

I tyto věty odzněly před časem na tiskové konferenci se zástupci prestižní laboratoře.

Nyní máte jedinečnou možnost vyzkoušet "zázračné" účinky mE3w na vlastní kůži. Nabízíme vám první produkt s látkou mE3w na světě. Přípravek na mytí a regeneraci nejenom vlasů, ale i duše.


Propagace


K tomu, aby jsme vůbec začaly uvažovat o koupi produktu, musíme o něm nejdřív vědět. K tomu slouží propagace.

Tým A
Ponechá propagaci na prodejcích. Je to určitě nejlevnější způsob. Nevýhodou je, že prodejci propagují současně i svůj obchod. Často se stává, že styl designu obchodu není v souladu z designem produktu.


Tým B
Neponechává nic náhodě. Rozjede vlastní obří kampaň jak v klasických médiích, tak na sociálních sítích. Má jednotný styl a je podpořena sloganem, který vystihuje hlavní myšlenku. Tato kampaň je ovšem hodně nákladná.


Na závěr se můžeš zkusit zamyslet nad tím, jaký "produkt" si ty a jak se prezentuješ, nebo jakou nosíš "masku".
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 10. března 2018 v 12:32 | Reagovat

To je zajímavé, jak funguje propagace výrobku :-)

2 stuprum stuprum | Web | 10. března 2018 v 15:40 | Reagovat

Až na tři dé tiskárně vytvoříš své šampónky, budu si jimi umývat vlásky.

3 Lucka Lucka | E-mail | Web | 11. března 2018 v 11:27 | Reagovat

Jako kdybych byla na hodině marketingu u nás ve škole, hezky napsané a má to své určité sdělení. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama